fredag 5 oktober 2012

Berlin


En liten bit Berlinmur. Nu är det inte mycket kvar. 


Bundesrat. En vacker byggnad.


Checkpoint Charlie. Sista posten mellan Öst och Väst under murens tid.
Här vaktades det av amerikanska och ryska soldater. Man blir ständigt 
påmind om krig i Berlin. Jag köpte en affisch med en soldat som tar sig 
i frihet. En lite påminnelse om att frihet är viktigt och att man ibland 
behöver komma ihåg att man har det väldigt bra.


Ännu en cool byggnad. Någonstans i Mitte.


En ganska extrem kontrast mellan byggnader. De ena känns väldigt art 
deco och den andra som i stort sett är på väg att förfalla.


En liten förväntansfull Hedvig som går och väntar på att pappa och 
farfar ska springa förbi i Berlin Maraton. 


Så fin byggnad. Jag blir väldigt inspirerad av den! Jag gillar verkligen färgmixen.



 Underbara Berlin! Jag tänkte att jag skulle skriva ihop en liten guide till Berlin också. 

2 kommentarer :

  1. Hittade hit via instagram och blev nyfiken på mer. Jag kommer tillbaka och kikar mer, djupdyker!
    Gillar din pysselhörna! Och lycka till i sytävlingen

    SvaraRadera