torsdag 27 september 2012

Ikea finalist , javisst!!



Lite snygg packning bara. Hade en finfin rabattkupong och shoppade
idag två stycken nya lack från Essie. Det blev Merino Cool och 
Over the edge. Nu packa väskan för några dagar borta. 




Och den här veckan har jag sovit som en kratta. Finlirat 
på jobbet. Stressat som en galning. Fått de finaste komplimanger
från personer som vet vad de snackar om. Och dessutom så har 
det stora blågula varuhuset hört av sig om den där sytävlingen
som jag anmälde mig till av bara farten. Jag hade ju redan min
moodboard klar, så jag skickade in en bild och hoppades på tur. 
Så nu är jag en finalist av över 400 sökande. Vill ni se mitt bidrag 
så finns det på IKEA Helsingborg hela kommande helg. Och vad 
vinnaren får? En sprillans ny symaskin och 5000 kr i presentkort. 

Ja.. så på bilden är det makens ben och min Moodboard som är
nedplockad och som just nu står och väntar på sina "15 minutes of fame"
någonstans inne på något kontor eller nåt. 

Och när vi ändå håller på så fick jag idag höra att mitt kök ( som nu
håller på att göras om ) är med i nya Plaza interiör. Hur kan jag missa det?
Jo jag sover väl för lite.. jag har ju till och med numret hemma och har 
tittat i den. Ni hittar det i reportaget bänkad i köket, dock har 
tryckfelsnisse varit i farten. Vårt kök ligger under laminatsidan men är
alltså svart granitskiva. Som mäklaren var väldigt noga med att berätta 
om att det var väldigt exklusivt. Och så hamnade man under laminat. 
Han skulle bara veta. Själv så orkar jag inte bry mig riktigt. För trött igen :)


Hoppas att turen är på min sida!!! 

3 kommentarer :

  1. Åhh, vad roligt!! Stort grattis!!!

    Nu har "din" gamla sänghimmel äntligen kommit upp också!
    Kolla in, vettja!!

    Kram,
    Jenny

    SvaraRadera
  2. Men grattis och grattis igen, vad kul. Nu måste jag titta lite närmare i Plaza Interiör igen! Och jag håller tummarna i Ikea-tävlingen!
    Kram
    M

    SvaraRadera
  3. kikar in lite! Vilken fin blogg du har!

    Du får ha en fin dag!

    Kram Therese

    SvaraRadera