söndag 16 februari 2014

What a day!



Jag är så glad för mina nya stolar. De känns som jag. Lite som den stilen jag alltid haft innerst inne. Jag har testat mig igenom en del stilar och tycker om så många. Men jag gillar verkligen det här gamla. Lite Art Deco, Art noveau, lite touch av afrika i form av afrikanska tyger och frukter, blommigt franskt vintage ( men det får absolut inte bli shabby chic), cafe och bistrokänsla, gröna växter, kartor och jordglobar, Frank Sinatra på Spotify och serier a la Downton Abbey. Jag måste ha det lugnt med färgerna och mixa hej vilt. Jag tröttnar väldigt fort om jag skulle gå all in på någon linje. Jag har kommit på att jag är halvt allergisk mot zink inomhus och har flyttat ut det till uterummet där det är bättre. 

Ikväll har jag bakat Pain au Chocolat för första gången och de ligger just nu på kylning. De ser riktigt fina ut och snart är det dags att smaka. Det är verkligen mitt favoritbakverk nr 1!


4 kommentarer :

  1. Vad härligt! Kan instämma på mycket av din stil. :)

    SvaraRadera
  2. Vilket fint kök! Är stolarna bruna eller svarta?

    SvaraRadera
  3. Bilden är så vacker, älskar känslan att man tjuvkikar in!
    Du har verkligen hittat en härlig stil, skulle aldrig kunna beskriva den men du lyckas så bra. Och jag tor din kärlek för grönt har smittat av sig på mig. Så fin färg! Kram

    SvaraRadera