lördag 22 februari 2014

Kärlek och loppisfynd








Under tiden som många har ljusrosa som sin vårfärg så har jag fallit lite för mörka lila toner. Jag tycker att det gifter sig så bra med det gröna. Jag sålde våra kökstolar i veckan och fick där med pengar över till 2 stycken nya Thonet stolar. Jag brukar göra så om jag tröttnar, sälja och köpa annat för de pengarna. Köpa så mycket som möjligt på Blocket också. Nu går drömmen vidare om två stycken karmstolar att ställa på gavlarna vid middagar med många gäster. Ni som följer mig på Instagram vet ju att jag senast idag sprang på ett par barstolar i snyggaste Thonet stil. För 75:- st! Men.. de står kanske kvar för jag vet verkligen inte var jag skulle ställa dem.

Vi har även börjat fixa lite i sovrummet och satt upp ett vitt skåp som ska få fungera som sängbord. Hittade en lampfot på loppis idag men min fina skärm jag hade hemma ser ut att vilja svälja den. Jag får leta reda på en något högre och stabilare lampfot än den jag hittade. Men den lilla kommer att hitta sin plats. Det tror jag minsann.

1 kommentar :

  1. Sen vi flytta in i huset är min nya favoritfärg grönt. Helst den där murriga skogsgröna typ. Den nyansen du har på bordet. Wow! 👌

    SvaraRadera