torsdag 23 maj 2013

Pärlans konfektyr


Foto: Martina Ankarfyr


Alltså Pärlans konfektyr. Har ni smakat? Inte? Men gör det, tycker jag! Otroligt goda kolor som smälter i munnen. Min första åt jag på Leva kungslador på Gotland, en pepparmint. Å jisses! 

 Pärlans kolor är gjorda av färsk ekologisk grädde, smör av bästa klass, socker och glykos i kopparkastrull.

Perfekt gåbortpresent, morsdagpresent, tack för att du vattnade blommorna present.. eller ingen present alls. Bara trycka i sig hela asken själv. Såg nyss att en butik här i stan börjat sälja Pärlans kolor och det måste jag inspektera. Annars så har Pärlorna öppnat en sida på nätet där man kan beställa! Å så gött! Är man på Söder i Stockholm så kan man också njuta av att träffa jäntorna som gräddar kolor, spana in deras fina fik i sann femtiotalsanda. 

2 kommentarer :

  1. Jag säger bara vanlij med havssalt. Oj oj oj.

    SvaraRadera
  2. jag ser dem överallt, de där kolorna.
    Och nu känner jag att det är dags. Dags att skaffa fram några till mig själv helt enkelt. Ett måste! :)

    Kram på dig

    SvaraRadera