fredag 8 mars 2013

Mat! Mat! Mat!


I går kväll satt jag uppe och kollade på, ja jag vet inte.. allt och inget. Hamnade i alla fall till slut på kanal 9 och The Fabulous Baker Brothers. Två bröder som arbetar vägg i vägg, den ene är bagare och den andre utbildad kock. Jag vet inte om jag kommer att ge mig på det de lagar men inspirationen finns där. Absolut.

Det följande programmet är Rachel Khoo´s Paris Little Kitchen. En avslappnad brittisk tjej i Paris. I ett mysigt kök som inspirerar mig. Hon tar med dig på rundtur i ostbutiker, gränder och har en egen restaurang hemma. Hon känns lite som en lugn Jamie Oliver men med en mysig fransk feeling. 




En underbar poster från Society6 skulle passa bra i köket. Å vad jag gillar den där. 
Poster är så roligt att investera i. Speciellt de som är lite mer udda. Det fina med Society6 är 
du i de flesta artprintsen även kan få dem i tygkasse, mobilskal, kuddfodral osv. En tygkasse i 
detta print. Jo men tack!


Den finaste lilla lådan med de finaste receptkorten hittar man såklart hos Rifle Paper Co som också
har en massa annat fint i papper. Synd att jag liksom aldrig kommer dit att jag har en dyr receptlåda som 
första prioritet. För å vad jag vill ha en. 




2 kommentarer :

  1. Vilken söt lite låda!! Borde finnas en vårat kök tycker jag!!
    Ha en himlans bra vecka! Kram!

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar receptlåda. En så skulle jag vilja ha...

    SvaraRadera