fredag 8 mars 2013

2013.03.08






En liten solglimt och man blir så där lycklig. Genast så börja huvudet att ryka. På sekunden vill jag slita fram utemöblerna, planering på att göra något roligare i uterummet kickar igång direkt, jag går ut och räfsar undan gamla blad från rabatten och när kvällen och kylan kommer så går jag in och surfar mig runt på alla möjliga sidor och skissar upp en idé på hur uterummet ska se ut när det är klart. Sen så går veckan och det blir kallare igen. Nu är det nästan som bortblåst de där tankarna på uterummet. Aldrig någonsin är man väl så tacksam för lite sol som för just den där första vårsolen. 

Inne så har jag och Hedvig satt igång projekt moodboards. Hedvig har en egen anslagstavla som hon klipper ut saker till och nålar upp. Gamla tidningar och kataloger fungerar perfekt. När jag själv var liten så klippte jag ut möbler och människor som jag sen klistrade upp på papper. Jag inredde rum med människor. Och svängda skinnsoffor var bökiga, 3D känslan var liksom omöjlig att få till. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar