tisdag 23 oktober 2012

Shopping in October


Den där lampan. Ack så fin.. Jag vet precis vilka ställen här hemma den kan sitta på.. 
Kanske något för tomten att hitta på Artilleriet.se




Genom att tillföra feminina inslag till en maskulin bas, skapades denna komposition av kryddiga toner av citron, jasmin, viol, cederträd och mysk. Detta är ingen typiskt tjejig doft, utan den maskulina grundbasen gör detta till en blandning som nästan kan kallas unisexdoft. Så säger Parfym.se ( där man kan hitta parfym BILLIGT ) om DSQUAREDS SHEWOOD som jag har gått och sniffat på i parfymbutikerna i säkert ett år nu. Jag unnar mig absolut saker men parfym är verklig lyx för mig. Jag lägger hellre pengar på en lampa, en kudde eller saker till barnen. Men efter att ha luktat nydushad av CLEAN i 2 år så längtar jag efter den här. Jag älskar parfymer med den där träiga noten.. den som finns i makens Dior Homme ( Verkligen ett farsdagstips på den)





Society6 har ju MASSOR av art prints, skal till iPhones och iPads.. och vill du så går det att matcha med t-shirt i samma tryck. Och det är just det.. att det går inte att välja ett motiv.. det är som rymden där inne. Det tar aldrig slut på snygga posters eller skal. När man precis bestämt sig så dyker det upp en till.. och en till.. och en till. 




Och den här kjolen har flirtat med mig hela dagen på jobbet. Matcha med ljusgrått linne och svart skinnväst eller missmatcha med grovstickad tröja. Måste nog skynda mig innan den är slut. Finns på Gina Tricot.

1 kommentar :

  1. Ja, den lampan har stått på önskelistan länge (och kommer stå kvar ett tag till)! fin, fin, fin!

    SvaraRadera