fredag 17 januari 2014

Just nu



Vill jag klä ena väggen i köket med den här pärlan. Tapeten Honeysuckle från William Morris/Sanderson. Eller eventuellt sy något i tyget med samma mönster. 



Jag kan inte tänka mig något annat än färger från Byggfabrikens nya kollektion som är miljövänlig, kan målas över gamla plastfärger ( om man nu skulle råka ha någon sån) och har en färgskala som kan få med som helst att trilla av pinnen. Mina favoriter är Gråpäron och Ärggrön. Den Ärggröna färgen påminner väldigt mycket om färgen på vårt köksbord som jag målade nu innan jul. 


Drömmer jag om en klunga av lampan Ballroom som nyligen anlänt till Artilleriet. Mina favoritfärger tillsammans.. kan inte bli bättre! Skulle ju vara så himla snyggt över köksbordet. 



foto: SCANPIX JESSICA GOW / SCANPIX

Kan verkligen inte lyssna mig mätt på Lalehs nya "En stund på jorden"



Grönt är min favoritfärg sen länge och det ska vara lite dov,deprimerad grön om jag ska uttrycka mig på enklaste sätt. Ingen glad ärta, fresh lindblomsgrön eller så... Den här burken från Granit vill jag ha.

2 kommentarer :