tisdag 31 december 2013

Nytt år och det gamla






2013. För att summera året så var vårt år drabbat av lite otur gällande sjukdomar ( men tack och lov bara tillfälliga) och mindre naturkatastrofer. Över en meter vatten i källaren tack vare skyfallet som föll i början på augusti. Krossad ruta på bilen, en halv björk över uterummet, takpannor som lossnade på huset och diverse småskador som stormen Simone kom med i November. Och i början på December kom stormen Sven, men drabbade oss inte alls. 

Men 2013 var annars ett bra år. Jag börjar hitta min personliga stil här hemma. Färgvalen är dämpad och inspiration kommer från alla håll och kanter. Jag blandar allt jag tycker är fint och stressar inte fram saker som jag gjort innan. Det känns bra för plånbok och miljö. 

Vi åkte till Österlen i somras, vi bodde på vårt favorit pensionat och besökte pärlorna runt omkring. Vi gick på Liseberg och shoppade på stan. Vi åt mycket fisk och maken var sugen på att öppna en fiskvagn. 

Vi snyggade till uterummet med hyllor och tyg med rosor. Vi fyndade dagbädd så man kan ligga därute sent på kvällen och läsa böcker eller ta en tupplur när solen är för varm. Vi köpte ett stort citronträd som jag hoppas överlever vintern. 

Jag nästintill slutade blogga och jag vet inte vad jag ska göra med bloggen. Men jag fortsätter nog som innan. När lusten faller på. 

Jag började springa och klarade att springa 5 km i ett tempo jag inte kunde drömma om. Det var riktigt skönt för kroppen men när de kalla höstvädret kom så var det inte lika lätt att ta sig ut igen. Men nya tag nu när vårsolen kommer tillbaka. Ett par nya skor behövs och är väldigt bra pepp. 

Vi är i planerartagen på att göra något lite större på huset. Vi är sugna på att renovera gästhus, bygga en större uteplats, putsa lite fasad.. vi får se vad det blir. 



Hedvig är inne på sitt sista år på förskolan och tiden lite som rinner i väg. Det är nog en bidragande faktor till bloggbristen. Barnen går före allt. Precis som det ska vara.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar