onsdag 15 maj 2013

Österut






Inget Gotland denna sommar men däremot så blir det Österlen och det är verkligen inte fy skam det heller. Nu är det ett tag sen jag var där och jag blandar ihop de flesta orterna vi var på. Alla ligger vid vattnet och är lika vackra. Den här gången ska jag fotodokumentera. Så nu undrar jag vad det finns för något att uppleva, äta och shoppa på Österlen? Har ni några tips? Jag skulle vilja spana in Olof Viktors och Österlenkryddor. Vi ska bo på ett supermysigt Bed and breakfast som vi upptäckte för några år sedan som heter Onkel Enkel. Otroligt serviceminded ägarinna som dessutom lagar gudomlig mat. Jag kommer i håg vad jag tänkte då hon serverade ankbröst med rödvinsås och grön fin sparris. Och det där hemmabakade valnötsbrödet. Och vi var helt uppe i det blå av att vi fick påfyllning. Jag tänkte... att det här kan vara det godaste jag har ätit någonsin! Mysiga rum och en härlig frukost som står framme på morgonen. Underbart! Snart semester mina vänner! Vad har ni för planer? Paris och Gotland verkar vara "it".

7 kommentarer :

  1. Vi tar Danmark i år och senare Gotland :) Österlen låter underbart! Kram Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å! vart i Danmark? Jag bor ju 20 min med båt därifrån men är sällan där. Borde ändra på det!

      Radera
  2. Åh Österlen vill vi också åka till men i år blir det Rom - igen, favorit i repris! Men jag har en arbetskamrat som också pratat sig varm för Onkel Enkel :-) Olof Viktors känns ju som ett självklart stopp. Hmm kanske nästa år!? Hoppas ni får det jättemysigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rom låter fantastiskt. Jag skulle kunna tänka mig Berlin en gång till. Ja Onkel Enkel är super!

      Radera
  3. Österlen låter helt perfekt det med :)
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det finns många förutsättningar för att det ska bli toppen!

      Radera
  4. Åh! Tusen tack för tips! Vi funderar också på Österlen. :-)

    Kram!

    SvaraRadera